Wat is SEO en hoe werkt Optisite?

Inhoudsopgave

SEO is een afkorting van “Search Engine Optimization”. Dankzij deze marketingmethode is het mogelijk om een website, wanneer mogelijk, in organische (dus onbetaalde) relevante zoekresultaten van zoekmachines te plaatsen. Met andere woorden, het doelwit moet sneller worden gevonden.

Wat doen wij om je site een betere ranking te geven?

We bieden een zinvolle en intuïtieve structuur van de website net als interne en externe links. Ieder van ons wil snel en zonder omwegen van punt A naar punt B komen. Dit geldt niet alleen voor manieren om te lopen of met de auto, maar nog meer op internet. Gebruikers moeten de snelste en gemakkelijkste manier te zien krijgen om het gewenste product of dienst te krijgen. Daarom zijn interne en externe links een belangrijk onderdeel van SEO om de Google-startpagina met succes te verbeteren. Individuele pagina’s moeten logisch met elkaar verbonden zijn, zodat gebruikers en robots hun weg optimaal kunnen vinden. Als het een slecht systematisch opgebouwde pagina is, vindt Googlebot het moeilijk om deze te vinden, op te nemen of bij te werken. Een intuïtieve en betekenisvolle navigatiestructuur is een absolute must, want anders raken gebruikers snel in de war en verlaten ze de site onmiddellijk.

We zoeken betrouwbare partners voor goede externe links

Externe links die naar een ander extern domein vanaf je site verwijzen, worden uitgaande, externe of uitgaande links genoemd. Een externe link wordt als een aanbeveling beschouwd en toont de zoekmachine dat je vertrouwen hebt in de site waarnaar je verwijst. Deze veronderstellingen moeten correct zijn. Links naar een domein dat geen verband houdt met een bepaald onderwerp en dat onprofessioneel is, kunnen aanzienlijke schade aan je site veroorzaken. Uitgaande links mogen alleen worden doorverwezen naar ‘goede websites’. Daarom vragen wij alleen maar verwante sites om een backlink te plaatsen. Wij gebruiken beschrijvende trefwoorden in de ankertekst die hetzelfde onderwerp of dezelfde trefwoorden weergeven die de doelpagina probeert te bereiken. Het is niet nodig om elke keer dezelfde trefwoordtekst te gebruiken, dit kan spamdetectoren triggeren. Streef in plaats daarvan naar een verscheidenheid aan anchor-tekst die de context en bruikbaarheid voor je gebruikers verbetert, en ook voor de zoekmachines.

De inhoud toegankelijk maken met interne links

Interne linkoptimalisatie is een zeer krachtige SEO-tool en is een van de belangrijkste factoren van ranking in het Google-algoritme. Googlebot of de crawler zoeken afzonderlijke pagina’s en volgen de links op die pagina’s. Op deze manier gaat het van pagina naar pagina. De inhoud wordt gecontroleerd en de informatie wordt opgeslagen op een Google-server. Omdat er geen spamfilter bekend is voor interne links, in tegenstelling tot externe links, kunnen we de ankertekst kiezen die geschikt is voor het zoekwoord. Dit is op geen enkele manier in strijd met de richtlijnen van Google, het wordt zelfs aanbevolen op de Google-blog. Hoewel interne links een belangrijke factor zijn bij het verbeteren van OnPage-homepages, gebruiken de meeste homepages deze optie niet voldoende of niet samenhangend. Houd er rekening mee dat geen enkele pagina meer dan drie klikken verwijderd mag zijn van de startpagina, die goed in de zoekresultaten moet worden geplaatst. De link naar de homepage moet ook op sub pagina’s staan, bijvoorbeeld met een logo. Ook kan slechts één inkomende ankertekst worden gebruikt voor een sub pagina en slechts één sub pagina voor een ankertekst. Daarom moet de link naar de controletekst “Producten” verwijzen naar de productpagina op je site en niet naar een andere pagina.

Wat is metadata

We optimaliseren titels en beschrijvingen om de klikfrequentie te verhogen. Ten eerste moeten zoektermen en synoniemen worden weergegeven in betekenisvolle metabeschrijvingen en titeltags. Als het aantrekkelijk is geschreven en een zoekterm bevat, verbetert het de kliksnelheid van het resultaat.

Mobile-First

Tot nu toe werd de desktopversie van de URL gebruikt als de belangrijkste Google-index om websites en rangschikking te beoordelen. Sinds de introductie van de Mobil-First index gebeurt dit nu via de mobiele versie van de site. Dit betekent dat er nog steeds één index bestaat, maar dat de basis van de pagina’s in de index verandert. Alle sites met een afzonderlijke mobiele versie moeten ook worden omgezet in een responsief ontwerp. Dit maakt het voor Google gemakkelijker om dezelfde inhoud voor beide weergaven te interpreteren Optimalisatie voor mobiele apparaten is een belangrijke ranking factor geworden. Daarom is het nu vooral belangrijk om de optimalisatie van zoekmachines te optimaliseren om de prestaties van je website in mobiele zoekresultaten te controleren.

De inhoud is koning, maar SEO is koningin

Je hebt unieke inhoud en goede marketing nodig en je startpagina moet geoptimaliseerd zijn voor Google. Google houdt nog steeds van unieke inhoud, maar het lijkt op schaken: je startpagina is niets zonder een koning. Maar je hebt ook andere elementen nodig om te winnen, zoals de koningin of de ridder. We zorgen ervoor dat alle schaakstukken aanwezig zijn en dat DE traffic op je site aanzienlijk verhoogt. Voor online winkels betekent meer bezoekers meestal ook meer omzet