EEN WEBSITE,

MAAR GEEN

BEZOEKERS?

Bij het succesvol maken van een website spelen verschillende subdoelen een cruciale rol. Weet je deze niet te bereiken, dan is het onwaarschijnlijk dat je het meeste uit je online aanwezigheid haalt. Bij OptiSite onderscheiden we de volgende doelen:

A. Een inhoudelijk én technisch goede website;
B. Gevonden worden; hoger in Google;
C. Gezien worden (1); meer bezoekers naar je website.
D. Gezien worden (2); zoekmachine advertising (SEA – Google Ads).

A. Een inhoudelijk én technisch goede website

Content is key en tekst en beeld op je website zijn altijd je eerste prioriteit! Maar alles valt of staat met een website die behalve inhoudelijk ook technisch optimaal is ingevuld. Dus met goede content die op de (technisch) juiste manier wordt gepresenteerd.

OptiSite-aandachtspunten:

  • Zoektermen vaststellen
  • (unieke) Tekst & beeld met SEO-optimalisatie
  • Technisch: https, snelheid, responsive (mobile first), foutloze HTML, titel(s), description(s), H1, keyword dichtheid, interne links, 404’s, sitemap, enzovoort
  • (lokale) Bedrijfsinformatie, voorwaarden, privacy
  • Structuur van de pagina’s
  • Blogs.

Bij OptiSite kunnen we je uitstekend helpen met dit subdoel. Want behalve jarenlange ervaring met alle technische aspecten van een website-optimalisatie, zijn we tevens specialisten in het schrijven van geoptimaliseerde paginateksten en ook blogs.

B. Gevonden worden; hoger in Google

Heb je een geoptimaliseerde website maar geen bezoekers, dan zijn alle inspanningen en kosten voor niets geweest. En dus zul je aan de slag moeten met de absolute nummer 1 bron van verkeer naar je website: gevonden worden in zoekmachines. En omdat anno 2019 ruim 90% van alle zoekopdrachten via deze zoekgigant worden uitgevoerd, hoef je je primair eigenlijk slechts te richten op één doel: hoger in Google! En er zijn letterlijk honderden factoren die daarbij een rol(letje) kunnen spelen en wij van OptiSite kunnen je helpen met het optimaliseren van (bijna) alles.

OptiSite-aandachtspunten:

  • Inhoudelijke én technische staat website (zie subdoel A)
  • Concurrentie-analyse
  • Autoriteit; linkprofiel, backlinks, anchor-cloud
  • Local SEO, Google Mijn Bedrijf
  • Click through rate, bounce rate, terugkerende bezoekers.

C. Gezien worden (1); meer bezoekers naar je website

Hoe hoger je staat in de zoekresultaten van Google, hoe meer bezoekers je naar je website zult trekken. Al zul je er natuurlijk nog wel ‘even’ voor moeten zorgen dat potentiële klanten ook daadwerkelijk doorklikken. Word je wel gevonden op de juiste zoektermen en is datgene wat getoond wordt in Google wel aantrekkelijk genoeg om te zorgen dat er wordt doorgeklikt?

OptiSite-aandachtspunten:

  • Titels & descriptions
  • Rich snippets
  • Reviews
  • Social media, nieuwsbrieven

D. Gezien worden (2); zoekmachine-advertising (SEA - Google Ads)

Rank je op voor jou belangrijke zoektermen (nog) niet hoog genoeg, dan is adverteren via Google Ads wellicht iets voor jou.

Google Ads (voorheen AdWords) is het advertentieprogramma van Google waarbij je online advertentieteksten kunt instellen en kunt bieden op woorden waar gebruikers van Google op zoeken. De advertenties worden vervolgens getoond bovenaan de niet-betaalde (organische) zoekresultaten van de zoekwoorden die jij wenst. En als dat goed gebeurt dan zorgt dat voor enorm goede resultaten voor je website.

Naast Google Ads kunnen we ook Google Shopping inzetten. Dit wordt gebruikt voor het promoten en verkopen van producten en is onderdeel van zoekmachine adverteren. De reclames bestaan dan niet alleen meer uit tekst maar werkt met een product feed waaraan (product)foto’s, beschrijvingen en prijzen worden toegevoegd. In de Google zoekresultaten wordt vervolgens een overzicht met verschillende aanbieders van een product getoond.

OptiSite-aandachtspunten:

  • Zoekwoorden-analyse met zoekvolumes
  • Doelgroep-analyse
  • Concurrentie-analyse
  • Campagne-opzet en -monitoring
  • Frequency caps;
    Bod-monitoring en -aanpassingen op basis van vastgesteld budget.

MET WELKE PAKKETTEN WERKEN WIJ?

Start

325 / mnd
  • Voor kleinere websites (MKB)
  • SEO Basis
  • Website-autoriteit Basis
  • ---
  • ---

Medium

650 / mnd
  • Voor middelgrote websites
  • SEO Geavanceerd
  • Website-autoriteit Geavanceerd
  • SEA - Google Ads (optioneel)
  • ---

Groot

975 / mnd
  • Voor grotere websites
  • SEO Pro
  • Website-autoriteit Pro
  • SEA - Google Ads
  • Conversie-optimalisatie
Sluit Menu